Dessa samtal.

Har ni hört talas om ordet "god man" förut? 


Då menar man såklart inte en man som är snäll, eller god som i delikat.  Haha.


Utan det innebär att man hjälper någon som har ekonomiska eller rättsliga problem.  


Hur som helst så är min mamma god man åt en äldre man, som har stora ekonomiska problem.

Den har manen brukar ringa hem till oss ganska ofta, och jag brukar ha oturen att vara den som svarar. Sen att han är polsk och pratar dålig svenska gör det inte bättre.


Igår lät det såhär:

Jag - Hej, det är Vicki.

Mannen - Annika, är det Annika?

Jag - *Suck* Nej, hon är INTE hemma.

Mannen - Inte hemma ahwh... No problems.

  

Sen utan säga hejdå, klickade han mig. 


OBS. Min mamma heter egentligen inte Annika och jag hoppas ni respekterar att jag inte vill lämna ut några namn, i nuläget.
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Fin blogg du har;-)

Kika gärna in på min om du har lust.

Kram syrran

2008-06-12 @ 19:24:50
URL: http://www.metroblogg.se/jenkasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0